۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۹:۰۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

باید حوزه تحقیقات تولیدات کشاورزی را به بخش خصوصی سوق دهیم

باید حوزه تحقیقات تولیدات کشاورزی را به بخش خصوصی سوق دهیم

مشهد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: باید حوزه تحقیقات تولیدات کشاورزی را به بخش خصوصی سوق دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا قنبری عصر چهارشنبه در همایش آموزشی-ترویجی معرفی سبد کودی کشور که در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: کار ترویجی و آموزشی در سطح مزارع کشور نیاز ضروری
است که باید به صورت ویژه به آن پرداخت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه حاصل خیزی خاک نکته بسیار حائز اهمیت است، افزود: بحث کشاورزی حفاظتی که مساله مهم خراسان رضوی است، نقش مهمی در تداوم تولید و پایداری آن در آینده دارد.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های تولید دغدغه اصلی کشاورزان است، عنوان کرد: چالشی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم این است که ابتدا کشاورز هزینه‌های تولید را محاسبه کرده و خروجی آن را در پایان کشت می‌بیند اما روی بهبود وضعیت و حاصلخیزی خاک تمرکزی ندارد.

قنبری به اهمیت آموزش در بخش کشاورزی اشاره و بیان کرد: آموزش به کشاورزان باید با زبان ساده و اثرگذار اتفاق بیفتد؛ این نکته برای تولیدکنندگان مهم است؛ چرا که روش‌های ساده برای جذب سرمایه‌گذاری بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه امنیت غذایی با تولید پایدار ارتباط نزدیکی دارد، افزود: اگر تولید پایدار نداشته باشیم، نمی‌توانیم در تأمین امنیت غذایی کشور اطمینان لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مؤلفه در موضوع تولید پایدار، قیمت تمام‌شده تولید در این مرحله است، افزود: در بیشتر محصولات مورد نیاز کشورمان نه تنها می‌توانیم نیاز جامعه خود را تأمین کنیم، بلکه می‌توانیم پشتیبان بخشی از جامعه جهانی و تأمین‌کننده بخشی از غذای مردم در سایر کشورهای دنیا نیز باشیم.

قنبری اظهار امیدواری کرد: تعداد شرکت‌ها و نمایندگی‌هایی که در کار تولید هستند روزبه‌روز در حال افزایش هستند و تناسب این موضوع با جذب در مزرعه و استقبال کشاورزان بسیار ضعیف است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به ضرورت فعال شدن مسیرهای صادرات اشاره کرد و گفت: بازار صادرات به کشورهای هدف بسیار اهمیت دارد و اگر مورد توجه قرار نگیرد یک رقابت منفی در این حوزه اتفاق خواهد افتاد که مسیر برگشتی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید حوزه تحقیقات تولیدات کشاورزی را به بخش خصوصی سوق دهیم، افزود: ارتباط با مزارع باید هدفمند و ارگانیک باشد و نیز تعامل با کشاورزان پیشرو و توانمند بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 6266763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha